Subject: FW: ECN+ eelnõu: advokatuuri kommentaarid
From: "Liisa-Ly Pakosta - JUSTDIGI" <[email-masked]>
To: "Liisa Pakosta"
Cc: "[email-masked]"
Date: Tue, 4 Feb 2025 13:25:08 +0200

From: Martin Mäesalu | Ellex <[email-masked]>
Sent: Tuesday, February 4, 2025 12:57 PM
To: Liisa-Ly Pakosta - JUSTDIGI <[email-masked]>
Subject: RE: ECN+ eelnõu: advokatuuri kommentaarid

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Lugupeetud Liisa-Ly Pakosta!

Eesti Advokatuuri konkurentsiõiguse komisjon tänab Justiitsministeeriumi
ECN+ direktiivi ülevõtmise eelnõu kooskõlastusprotsessi raames antud
võimaluste eest tagasiside andmiseks, sealhulgas:

*	20. jaanuari 2025 koosoleku kutse eest;
*	võimaluse eest esitada tagasisidet (viimase tagasiside edastasime
21. jaanuaril);
*	eelnõu seniste versioonide jagamise eest.

Nagu senini mainitud, siis on konkurentsiõigusekomisjon seisukohal, et uus
eelnõu versioon kujutab endast kindlat sammu õiges suunas. Samas oleme oma
tagasisides toonitanud, et mitmed olulised küsimused vajavad jätkuvalt
lahendamist ning oleme esitanud ka konkreetsed ettepanekud nende
täiendamiseks.

Lugesime tagasisidest, et advokatuuri poolt edastatud tagasisidet on
toetanud ka mitmed ettevõtlusorganisatsioonid, sealhulgas Eesti Kaubandus-
ja Tööstuskoda ning Eesti Tööandjate Keskliit.

Siiski märgime täna murelikult, et eelnõu viimases versioonis ei ole meie
edastatud ettepanekuid arvesse võetud (ennekõike enese mittesüüstamise
privileegi tagamine, aga ka konkurentsiolukorra parandamise meetmete
teemad). Veelgi enam, mõnes küsimuses on eelnõus tehtud muudatusi, mis
senisest veelgi enam raskendavad põhiõiguste kaitset. Advokatuuri
konkurentsiõiguse komisjoni liikmed on selles osas oluliselt mures ning
sama meelt on väljendanud ka ettevõtlusorganisatsioonide esindajad. Antud
küsimuste lahendamata jätmine enne eelnõu edastamist Riigikokku, toob
kaasa mitte vähetõenäolise võimaluse, et Riigikogu majanduskomisjonis on
keeruline neid kitsaskohti lahendada. See aga taaskord venitaks eelnõu
kohast vastuvõtmist, sh tulenevalt võimalikust laiaulatuslikust
tagasisidest Riigikogu menetlusse. Rõhutame, et kuna oleme saatnud
näidiseks muudatusettepanekud, siis ajaliselt oleks eelnõu muutmine
lahendatav meie hinnangul ühe tööpäevaga.

Seetõttu palume tungivalt veel kord kaaluda võimalust arvestada meie
edastatud muudatusettepanekutega, sh veel enne eelnõu arutamist Vabariigi
Valitsuse kabinetiistungil. Vastasel juhul eksisteerib oluline risk, et
eelnõu vastuvõtmine jääb ka Riigikogus taas venima erinevate huvirühmade,
kelle hinnangul ei taga eelnõu põhiseaduslikke menetlusõigusi, tagasiside
kaalumiseks.

Lugupidamisega,
Martin Mäesalu
Eesti Advokatuur, konkurentsiõiguse komisjon

Martin Mäesalu
Partner | Ellex Raidla
+372 5858 6604

From: Martin Mäesalu | Ellex
Sent: Tuesday, January 21, 2025 7:51 PM
To: Liisa-Ly Pakosta - JUSTDIGI <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; [email-masked]
<mailto:[email-masked]>
Cc: [email-masked] <mailto:[email-masked]>

Subject: ECN+ eelnõu: advokatuuri kommentaarid

Lugupeetud Liisa-Ly Pakosta

Edastan Eesti Advokatuuri konkurentsiõiguse komisjoni kommentaarid nn ECN+
eelnõule (manuses).

Võimalikele küsimustele ja kommentaaridele oleme meelsasti valmis vastama.

Lugupidamisega
Martin Mäesalu
Partner |  <https://ellex.legal/expert/Martin-Maesalu/> Profile
+372 5858 6604

<https://www.google.com/maps/place/Ellex+Raidla+Advokaadib%C3%BCroo+O%C3%9
C/@59.4323456,24.7427953,15z/data=!4m5!3m4!1s0x0:0xa1b3ea80044ec86f!8m2!3d
59.4323456!4d24.7427953> Ahtri 4, Tallinn, Estonia

Estonia • Latvia • Lithuania
Ellex Raidla is part of  <http://ellex.legal/> Ellex - Baltic circle of
legal excellence
No.1 Law Firm in the Baltics by Prospera 2024

Follow us on  <https://www.linkedin.com/company/ellex-legal/> LinkedIn and
<https://www.instagram.com/ellexraidla> Instagram

This email was produced by law firms Ellex Raidla, Ellex Klavins or Ellex
Valiūnas ir partneriai offices, authorised and regulated by each country‘s
legislative acts. The standard terms applicable to our services are
available for the specific office: Ellex Raidla
<https://ellex.legal/files/standardterms2025.pdf> ,
<https://ellex.legal/standard-terms-of-ellex-klavins-legal-services/>
Ellex Klavins,
<https://ellex.legal/wp-content/uploads/2021/05/ellex-valiunas-standard-te
rms_en_2021.pdf> Ellex Valiunas ir partneriai, and the privacy policy is
available  <https://ellex.legal/privacy-policy/> here. This email and its
contents are confidential. If you are not the intended recipient of this
email, please delete it and notify the sender.